na jam !!

holla .
haha . pnt gak
g kem .
hehe .
mcm bkn kem je . huhu 
hahahaha .
pape pon , tuh kem
yg pling 'best'
kyra pena
pegi .
hek3
hmmmm .
senanye jeles nan 
syikin .
ops ! anisatul .
die de jam G-shock . 
huaaaa .
 na sgt lorh . hmmmmm.
na wane kning .
bley maching nan bju
kurung . huhu.
mntak at aya 
smpa a dpt bb
da bnyk jam da.
hahaha.
kyra kn na kmpol jam .
huhu
hope sgt dp jam uh .







smart lorh yg ni



Kem Polis Peringkat Sekolah

assalamualaikum .
huhu .
adoy .
esok kne g kem polis.
mlsnye .
haha .
na wat cmne ,kne a g gak.
na dpt mrkah lbih .
hurmmm .
td de taklimat psl kem
esok .
bengang gler nan ustaz azman .
haha .
ustaz lntik aq jd
urusetia dokumentasi .
ta psl2 kne wat slide show .
mls siyot !!!!!!!!!
na ta na kne a wat
gak . 
da amanah . haha
hurmmm . ta dpt na blek nan si
'dia' . ahax .
konpem rndu ....
hehehe

Hati Dan Akal Bicara Cinta

Di sebuah pondok usang milik seorang hamba , akal dan hati berbual berkenaan kasih dan cinta .

Akal : Assalamualaikum , sahabat .

Hati  : Waalaikumussalam .

Akal : Apa khabar iman anda ?

          Hati terdiam . . .
          Akal bertanya sekali lagi .

Akal : Apa khabar iman anda ?

Hati  : Kurang sihat mungkin .

Akal : Mengapa?

Hati  : Aku merindui dia segenap jiwaku . .

Akal : Dia yang mana sahabatku ?

Hati  : Kedua dia . Dia yang hakiki , juga dia yang entah kemana akhirnya .

Akal : Tidak mengapa , Itukan fitrah manusia .

Hati  : Tapi rinduku kepanya kadangkala membuat jiwaku runsing . Fikiranku melayang terbang jauh ke angkasa . kadangkala ketika beribadat juga aku teringat dia .

Akal : Cintamu padanya , juga cintamu padaNya , cinta padaNya kan lebih utama .

Hati  : Tapi . . . Aku benar cinta dia . Aku benar rindu dia . Aku juga mencintainya kerana Allah . Kami saling menasihati kepada kebaikan . Aku mahu mengejar syurga bersamanya .

Akal : Apa makna cinta ?

Hati  : Kasih dan sayang .

Akal : Bagiku cinta itu gila .

Hati  : Mengapa pula ?

Akal : Apabila kita mencintai seseorang . Kita asyik teringatkan dia . Apayang dikata jangan,seboleh mungkin kita elakkan . Apa yang diminta , seboleh mungkin kita usaha . Bila ada yang lain mendekati , bergelodak rasa cemburu . Apa kau rasa begitu ?

Hati  : Ya . Begitu yang aku rasa .

Akal : Apa kau tahu apa itu ibadah ?

Hati  : Orang kata ibadah taat dan patuh .

Akal : Ibadah itu juga adalah cinta .

Hati  : Bagaimana dimaksudkan begitu ?

Akal : Ibadah itu cinta . Berkasih-kasihan dengan Tuhan .

          Hati terdiam lagi . . .

Hati  : Jadi . . . Apa sebenarnya yang ingin kau sampaikan wahai akal ?

Akal : Fikirkan , kalau kau benar mencintai dia kerana Allah , apa kau ada mengadu kepadaNya?  
Hati  : Aku puas sudah berdoa . Aku mendoakannya empat puluh kali setiap hari . Siang dan malam ! 

          Tegas hati . . . 

Akal : Apa kau berdoa kepadaNya hanya kerana apabila kau terasa jauh dengannya ?Apa kau hanya melipatgandakan ibadahmu ketika jiwamu rasa tak tenang ?

          Hati terdiam dan tunduk . . .

Akal : Bagaimana kau boleh katakan cintamu kerana Allah . Sedangkan kau mengabaikan Dia ketika cintamu dengannya sedang indah bercahaya . Sabarlah wahai hati . Doamu mungkin tidak makbul sekelip mata.Barangkali Allah akan memakbulkannya di laih masa . Barangkali Allah ada hadiah yang lebih berharga untukmu !

          Aliran sungai merah terasa semakin deras mengalir ke kepala .

Akal : Cinta kepada manusia yang gila seperti itu , hanya layak disandarkan Allah . Allah menarik cintamu kerana Allah lebih mencintaimu . Allah merindui doa dan tangisan hambanya . Allah mahu kau kembali mengindahkan cintamu kepadaNya! 

          Hati mulai menangis . . . Sepi . . . Kesal . . .

Cinta Itu Buta ?!

assalamualaikum . huhu . hurmm .
"kyra mkin jiwang a" . ni 
la ayat yg slalu kwn2 kyra ckp.
kyra pon tataw a nape .
hihi . kyra skunk ni minat dlm 
bidang 'puisi' . ahax . haha
mcm smalam , kyra na kongsi same2 na korg .
yg pnting , bnde ni tade kne-mgena nan diri kyra .


suatu ketika
ku rasa cinta menguasai diri
pabila bersama dia
tapi , mengapa
suatu ketika pula
ku rasa benci menguasai diri
tapi
orang kata cinta itu buta
apakah benar ?
tapi isi hatiku mengatakan tidak 
kerana sekiranya buta 
mana mungkin aku jatuh cinta
mana mungkin aku sayang dia
mana mungkin aku suka dia
tapi
adakalanya ku kata
benar , cinta itu buta
kerana , sekiranya tidak
mana mungkin aku benci dia
mana mungkin aku bosan
mana mungkin ku gelisah pabila bersama dia

ANTARA DUA

*assalamualaikum sume . ari ni kyra
na kongsi puisi . ahax . haha.
bkn kyra yg buad . tp, 
kwn sklas kyra yg buad . namenye ,

IZZAH ZAFIRAH .  
kyra suke sangat sajak die .  

Kadang-kadang , aku tak mengerti akan peerasaan ini 
Adakalanya , dia yang ku pilih
Adamasanya . dia yang ku pilih 
Apa sebenarnya isi hatiku
Mengingati dia saban ketika
Atau melihat dia saban hari

Kedua-duanya berada di tempat teratas dalam hatiku
Tiada terlebih atau terkurang
Hanya satu perbezaan yang bermain dalam benak hatiku
Aku gembira melihat dia
Aku gementar melihat dia

Kata orang ,
Di hadapan orang yang kita suka
Kita akan bebas berbicara
Di hadapan orang yang kita cinta
Lidah kelu untuk berkata-kata

Jadi ,
Mungkin dia orangnya
Tetapi , mungkin dia juga orangnya
Yang mana satu ?
Yang menjadi penyelamat diri
Atau yang menyelamatkan diri ini . . . . . .

                                                                                                                                                  created by ,
                                                                                                                                                 EzaFira

menanggung rindu

assalamualaikum .
kyra da ta thn sgt2 .
mnanggung rindu yg tramat .
stiap jam ,
minit ,
saat .....
kyra tringat 'kau'.
kyra rndu 'kau'.
tiap2 mlm kyra
mmpikn 'kau'.
bile kite na brjmpe ?
ari tuh , 'kau'
bg surat at kami ,
asyik mglirkn airmate shje .
bile kyra g ne2 je ,

trlmpau obses nan hello kitty .
haha
ni la yg mmbuatkn kyra demam
hihi
mnnggung rndu yg tramat

saraly

sara

rindu stengah mati


*credit to sara : sori amek gmba ko .
haha . mls na amek dri nset aq . nga cas . hihi

dibelenggu kebosanan yang melampau

holla .
hurm.
ari ni 
2 kali kyra post ye .
kyra busan gilak .
huhu.
na taw keje kyra td .
hmmm . 
mghafal surah yasiin .
haha .
tp , ta abes pon.
tde mood na 
smbonk hfl .
hihi .
da tade keje len ,
ni jela keje yg kyra ade 
^
^
^
^
^
^









hahaha . kyra mmg tade keje .
huhu .
by the way ,
i'm really love you .
ahax .


ponteng ????

assalamualaikum . huhu.
nmpak ta tjok entry 
kali nie ?
haha .
ari ni kyra ta g skola .

 ponteng ??? kyra tade niat pon na
ponteng


bkn ponteng ,
tp 

DEMAM . huhu.
first time ta g skola untok
taon ni  .
hehehe .
busan a dok uma .
rasenye , bek g skola.
da la ari nie de tgkp 
gmba untok KELAB dan PERSATUAN.
huaaa .
tade la gmba kyra at dlm uh .
huhu.
 taon lps pon tade gak .
de je mslh bile na tgkp gmba.
hmmm .
da tade rzeki kot .
smlm , kyra nanges giler2 .
na taw bb pw ?
bab kyra rindu kwn kyra . 
huaaaa .
i really miss u , dear .
uke a . 
kyra tamaw nanges agy .
pnt na nanges .
juz brhrp
dpt jmpe bestie kyra.
hmmmmm. 
alamak ! 
maw buad crmin mate a .
crmin mate kyra da jhanam . 
kyra mmg ganas .
hahaha

 (bkn crmin mate sbenar . haha)

maw chaou dolu .
hihi.
luv u sume . <3
daaaaa

tataw na ckp pe ....

holla . adoy . kyra tataw na ckp 
pe ari ni . 
merepek + meraban je a .
haha . 
yg kyra taw 
kyra btol2 
busan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








.......................................................................................................................